Aεraven di lqern VII (IV)

Seg asmi yezweǧ s lferḥ, Muḥemmed akk-a am amedya n iḥanifen*, u s ddaw n twekkit* n kra seg-sen , am akk unelli*aɛlayen, allaɣen i yluɣen lak d isugen* ireqqen* n wakud i lawan nni, ittucewwel s wugur n ddin.

L’iman-is yenezgem*, ittuhuwwelen ur isteqneɛ ara af isfalsen* imnuklen* yuɣen tamurt ak d tagmawant-is* tabulaɛrit*.

Ittnadi aṛebbit nniḍen yifen win n Hobbal ak Ozza. Yal aseggas, ittader ar wedrar n Hira a lqerb n Mekka, ittḥizi iman-is lqidar n wayur akken ifka-tt iw ḥebber d tẓallit d ẓẓum.

Weḥdes yettnaḥaḍ* deg umekkan ahitil*, uḥzin yezgan yerɣa seg iṭij. S yenna ttasent-id tirga d buberrak*, ilejlagen ; netta yuki, maca isell i tuɣac tteffeɣent-d gar yeẓra d tɣaltin.

Γur-s kuset* iseggasen asmi lewhi useggas n 611, iluɛa-t-id lmelk*, segimiren tbeddel fell-as seg kra is-d-iqqimen di tudert-is i lebda.

Ibedd-d ar ɣur-s umexluq*, ar zzat-s, issawel-as -id s yissem-is, inna-as-d awal agi: ɣer! S yenna akin, iwellafen * ttemsetbaɛen-d . Tazwari nni yexlaɛ; yeḥseb-as Yillu d ulhim* it-izedɣen; yugad ad yemxell, acku ttasent-tt-id tikta* n tmenɣiwt.

Taxǧiǧatt, tettɛaraḍ amek ara t-sserked. Truḥ tzur-d ɛamm-is Ouaraka aḥanifi, « yeɣra xilla n idlisen u yelmed aṭṭas imi yesmuzgut i ṭebbat n wudayen ak n imasiḥen ».
-« A Ṛebbi! ig suɣ Ouaraka, a d Sidna Jebrayen, winna zik i d-yettmagar Musa , i d-ibedden ar wergaz-im, ahat d netta ara yuɣalen d nnbi af tagruma* nneɣ ! »

Yettkel yemfelles*, Muḥemmed yuɣ yumen (les obsessions) nni it-yeblan usant-d sɣur Sidi Ṛebbi u yextar-it akken ad-yessegri i Waɛraven s wayen d-isbeggen af ddin d yusan d aneggaru .

Tasurett tamenzut teqqar : « ekker fell-ak, kečč iɣummen s ubalṭu, deg aydeg ittuliɛa “ ad yesɛelmed i yemdanen akken ad issinen Illu ”, dinna imir yumen s tidett-is s taceɣlit-is* u ibges-d akken a tt-yessiweḍ.

Segimiren yebda yessefru i weqran, tisurtin ttefruruyent-d yiwet s yiwet, kra n tikelt ara t-id-as tahrekt*, ddaw n umenkud* amaɣlan* , anda tikwal talalit-nsent deg lhin ak d lqerḥ.

Idiwenniten* n Ouaraka ak d Zaïd, d waklan*, d imasiḥen yettidiren dinna deg Mekka, d Iṛebbiten n wudayen n Heǧǧaz, lemmden-as akken yelzem ancil* aqdim d wejdid , sfaqen-t s (tidyanin*) ak d laɛwayed turratin*.

Asekkud-ines* tecba tazwara kan tin n iḥanifiyen, tenna deg tneslemt : berru, lekni i lebɣin Yillu bab l-lebḥur d igenwan, I d-isekkren yal d annavit u Muḥemmed i ten-id-itebɛan deffir-nsen, ara sen-yefreq i tagara n tudert, laɛtab d warazen i laxert.

Amawal :

tawekkit: l’influence
anelliwen: esprits
isugen: les imaginations
ireqqen: ardentes
yenezgem : inquiété
isfalsen : cultes,
imenuklen : régnant
tagmawant: natural
tabulaɛrit: grossier
Hobbal et Ozza : dieux
ittnaḥaḍ : errait
ahutil : sauvage
ilejlagen: hallucinations
kuset: quaranteRetour ligne automatique
umexluq: être surnaturel
ulhim: diable
tagruma: nation
imfelles: encourage
taceɣlit: mission
taherekt: l’inspiration
amenkud: empire
amaɣlan: circonstance
idiwenniten: entretiens
Unjil: testemment
tuṛṛatin: bibliques
Asekkud: doctrine

*Iḥanifiyen: hanafites ; partisans de l’une des quatre principales écoles étant : le hanafisme, le malékisme, le chafiisme et le hanbalisme qui se réclament tous d’une même école.
*Hobbal et Ozza: dieux paëins.
*Traduit du français d’après l’encyclopédie de Lavisse et Rambau sur histoires générale. Muḥemmed : la fondation de l’islamisme. pages: 441, 42, 43. De l’an 395 à 1095 (tome I).

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